وبکاستومرز

بهترین

وبکاستومرز

بهترین

عوارض و نحوه مصرف کپسول فلوکونازول 150 چیست

کپسول فلوکونازول

کپسول فلوکونازول ,کپسول فلوکونازول برای پسردار شدن,کپسول فلوکونازول 100,کپسول فلوکونازول 150 میلی گرم,کپسول فلوکونازول 50,کپسول فلوکونازول برای چیست

کپسول فلوکونازول

توضیحاتی در مورد کپسول فلوکونازول

قرص فلوکونازول (Fluconazole) یک داروی‌ ضد قارچ‌ است‌ که‌ برای‌ درمان برخی از عفونت‌ها تجویز می‌شود. تهوع و اسهال از عوارض قرص فلوکونازول است.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد کپسول فلوکونازول صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

مشخصات کپسول فلوکونازول

فلوکونازول (به انگلیسی: Fluconazole) رده درمانی: عوامل ضد قارچ اشکال دارویی: قرص، کپسول

کپسول فلوکونازول چیست

قرص فلوکونازول (Fluconazole) یک داروی‌ ضد قارچ‌ است‌ که‌ برای‌ عفونت‌های‌ کاندیدایی‌ دهان‌ (برفک)، گلو و واژن‌ و دیگر عفونت‌های‌ قارچی‌ کمتر معمول‌، تجویز می‌شود. این دارو با از بین بردن قارچ ها و مخمرها باعث از بین رفتن عفونت می‌شوند. البته مصرف این دارو تنها با تجویز پزشک مجاز می‌باشد و مصرف خودسرانه، بدون نسخه پزشک می‌تواند زیان‌آور باشد. پیشگیری از عفونت مخمر در بیمارانی که خطر ابتلا به عفونت در آن‌ها بیش از سایر افراد است مانند بیماران شیمی درمانی و پرتو درمانی از دیگر موارد استفاده از داروی فلوکونازول می‌باشد. درواقع این دارو رشد قارچ‌ها را که سبب ایجاد عفونت می‌شوند کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که فلوکونازول تنها برای درمان عفونت‌های قارچی موثر است و نمی‌تواند به درمان عفونت‌های ویروسی مثال سرماخوردگی و یا عفونت‌های باکتریایی کمک کند. این دارو بصورت کپسول و قرص خوراکی 50، 100، 150 و 200 میلی‌گرم و همچنین سوسپانسیون خوراکی موجود می‌باشد. این دارو بطور عمده از طریق ادرار دفع می‌شود.

موارد مصرف کپسول فلوکونازول

کاندیدیازیس واژینال کاندیدیازیس دهانی-حلقی و مری مننژیت کریپتوکوکی عفونت ادراری پیشگیری و کاهش عفونت در بیمارانی که شیمی درمانی یا پرتو درمانی می‌شوند

تداخل دارویی کپسول فلوکونازول

داروهای ضد دیابت، داروهای ضد صرع (فنی تویین)، داروهای قلبی (وارفارین، وراپامیل و سیزاپراید)، داروهای گوارشی (سایمتیدین)، داروهای کاهنده قندخون (گلی بنکلامید، گلی بوراید)، آستمیزول، سیزاپراید، یک آلکالوئید ارگوت مانند ارگوتامین، اریترومایسین، پیموزاید، کینیدین، ترفنادین، وریکونازول و الکل.بسیاری از دارو ها ممکن است با فلوکونازول تداخل داشته باشند و باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته یا خطرناک گردند. در صورتی که هر کدام از داروهای زیر را مصرف می‌کنید، به دکتر خود اطلاع دهید؛ چرا که ممکن است نیاز به تغییراتی در برنامه‌ی درمانی شما باشد: هالفانترین؛ پردنیزون؛ تئوفیلین؛ ویتامین آ؛ توفاسیتینیب؛ داروهای ضد افسردگی – مثلاً: آمیتریپتیلین، نورتلیپتیلین؛ سایر داروهای ضد قارچ – مثلاً آمفوتریسین B یا وریکونازول؛ داروهای فشار خون– مثلاً: هیدروکلروتیازید (HCTZ)، لوزارتان، آملودیپین، فلودپیین، نیفدپیین، وراپامیل؛ رقیق کننده‌های خون – مثل: وارفارین، کومادین، جانتوون؛ داروهای سرطان – مانند: سیکلوفسفامید، وین کریستین، وینبلاستین؛ داروهای کلسترول – مانند: آتورواستاتین، سیمواستاتین، فلوتواستین؛ داروهای ایدز یا اچ آی وی – مثل: ساکویناویر، زیدوودین و غیره؛ داروهای جلوگیری از رد پیوند عضو – مانند: سیکلوسپورین، تاکرولیموس یا سایرولیموس و داروهای مخدر (فنتانیل، آلفنتانیل، متادون)؛ داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی- مانند: سلکوکسیب، ایبوپروفن، ناپروکسن؛ داروهای خوراکی برای درمان دیابت (glyburide, tolbutamide, glipizide)؛ داروهای تشنج – مثل: کاربامازپین، فنیتوئین؛ داروهای سل – مثل: ریفامپین، ریفابوتین؛ البته لیست بالا همه‌ی داروهایی که با فلوکونازول تداخل دارند را در بر ندارد و سایر داروها نیز ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند؛ مثلاً ویتامین ها و داروهای گیاهی. در دوره درمان خود، هر گونه دارویی که مصرف می‌کنید یا قصد شروع یا قطع مصرف آن را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید. لیستی از تمامی داروهایی که مصرف می‌کنید به همراه خود داشته باشید و به دکتر خود نشان دهید.

بیشتر بخوایند :

سه نما


درد تخمدان راست

در این مقاله، ما خواهان آن هستیم که در مورد درد ناشی از تخمدان راست و چپ قبل و بعد از دوره در زنانگی و شرایط طبیعی صحبت کنیم. ما امیدواریم که این موضوع را با همسران عزیزمان مورد توجه قرار دهیم. تخمدان قلب می تواند به عنوان بیماری های مزمن زنانه و خطرناک گزارش شود. بهتر است که با علل درد تخمدان آشنا شوید و به سرعت درمان لازم را ادامه دهید تا از عواقب جبران ناپذیری رنج ببرید. زنان باید بدانند که چه اتفاقی برای بدنشان می افتد، به خصوص وقتی که آن را به تناسلی خود مرتبط است. اغلب ما به چرخه قاعدگی ما یادآوری می کنیم، ما به طور مرتب قفسه سینه را برای جرم بررسی می کنیم و به طور منظم توسط متخصص زنان و متخصص زنان بررسی می شود. یکی از چیزهایی که ما هرگز نباید فراموش کرد، درد ناشی از تخمدان است. برخی از شرایط مختلفی که باعث درد تخمدان می شوند وجود دارد. به همین دلیل مهم است که علت درد همیشه مورد بررسی قرار گیرد. در این بخش، ما به دلایل مختلفی از این که چرا اکثر زنان درد درد تخمدان را تجربه می کنند و آیا این نگرانی است، نگاه خواهیم کرد.
درد تخمدان راست

درد شدید تخمدان باید بررسی شود. هر بار که درد شدید تخمدان دارید، چسبندگی تخمدان، کیست های بزرگ و حاملگی خارج رحمی را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که به دکتر مراجعه کنید.
درد تخمدان در دوران بارداری

با افزایش رحم و فشار زیر شکم، ممکن است چنین درد ایجاد شود. و اگر آن را بررسی و عفونت کار نمی کند، طبیعی است و هیچ مشکلی نیست. نگران نباش.
چپ تخمدان

شما باید توسط یک متخصص بررسی شود و این معاینه به ما یک سری اطلاعات در مورد درد شما ارائه می دهد، توضیحی کلی که به شما دادید می تواند نشانه ای از پاره شدن، کیست، عفونت و یا چسبندگی باشد. شما باید دقیقا بررسی شود. همه این ها با معاینه مشخص می شود. کاتتر تخمدان، کیسه ای پر از مایع است که در سطح تخمدان رشد می کند و هنگامی که در شکم بزرگ می شود، باعث درد بطن چپ در زنان می شود. معمولا کیست ها بی خطر هستند، اما ممکن است رشد کنند، بزرگ شوند، دچار تغییر شکل و پیچش شوند، باعث درد شدید در ناحیه شکم شوند. گاهی اوقات این درد نیز بر روی پشت و لگن، با علائمی مثل قاعدگی نامنظم، تهوع، استفراغ و فشار در مثانه، تاثیر می گذارد.
درد تخمدان در اوایل بارداری

در ابتدای بارداری، درد شکمی شبیه به قاعدگی طبیعی است، به علت تشکیل طحال و قرار دادن آن در رحم، اما درد شدید باید بررسی شود. سونوگرافی ضعیف ترانس واژینال و معاینه واژینی بارداری جهت جلوگیری از حاملگی خارج رحمی باید از بین بروند. از آنجا که بارداری خارج رحمی درد شدید ایجاد می کند. دکتر خود را ببینید
درد تخمدان نشانه ای از حاملگی است

ابتدا باید با یک متخصص زنان یا مرکز پزشکی دانشگاه مشورت کنید تا برنامه های درمان خاصی برای درمان عفونت واژن و عفونت شما فراهم شود. همچنین بهتر است که یک سونوگرافی انجام دهید زیرا ممکن است عفونت های دستگاه ادراری داشته باشید و نیازمند بررسی علائم ادراری است.
علت درد تخمدان

درد تخمدان می تواند به بسیاری از زنان تاثیر بگذارد و دارای علل بالقوه بسیاری است. درد می تواند ملایم یا شدید باشد. یک درد خفیف تخمدان می تواند به سرعت ایجاد شود، و بعد از آن، گاهی چند دقیقه و چند روز بعد از چند روز. درد شدید در ناحیه لگن تا شش ماه طول می کشد. متخصصان پوست در ایالات متحده می گویند که درد شدید لگن می تواند به قطع یا قطع شود. همچنین می تواند یک الگوی ثابت را دنبال کند، برای مثال، می توان آن را در دوره های هرس کردن، پس از خوردن غذا، ادرار کردن، یا در یک زمان مجاور احساس کرد. درد شدید در تخمدان از بسیار کم تا بسیار زیاد طبقه بندی می شود و احتمالا بر فعالیت های روزمره ما تأثیر می گذارد. دکتر شما آزمایشهای زیادی برای پیدا کردن علت درد تخمدان انجام خواهد داد، مانند: معاینه فیزیکی - آزمایش اولتراسوند - آزمایش خون یا ادرار - ارجاع به پزشک متخصص زنان و مامایی

توضیحاتی در مورد ژنژیویت

توضیحاتی در مورد ژنژیویت


Gingivitis (Gingivitis) یا Gingivitis وضعیتی است که پلاک دندانی در خط دندان انباشته شده است، باعث سوزش و حساسیت به لثه می شود و گاهی اوقات منجر به خونریزی می شود. اگر این پلاک ها را هر روز با مسواک یا نخ دندان حذف نکنید، آن را سخت تر می کنید و مواد غیر قابل جابجایی را به نام توده ای (رسوب دنتین) ایجاد می کنید. اگر پلاک و جرم در زیر خط آدامس گسترش یابد، آن را مزمن خواهد شد. در سال 2014، در مجله پزشکی مجتمع مرکز جهانی پزشکی تکمیلی، گیاه Persian Glynnar تأثیر مثبتی بر کنترل آفات آفات پیدا کرد. است. در این تحقیق تاثیر عصاره الکلی و آبی گیاه گل نگار ایرانی بر آلودگی های مضر بررسی شد. این نتایج مطلوب را به ارمغان می آورد. با تحریک باکتریایی مزمن، بافت آدامس به تدریج از دندان ها جدا می شود و حفره هایی ایجاد می کند که در آن نیروی انباشت پیدا می شود. با گسترش پلاک و جرم و ادامه تحریک بافت لثه، روند لثه دندان از دندان های شما بیشتر و بیشتر ادامه دارد. این پریودنتیت یا peorie نامیده می شود. ما در این مقاله درباره ژنژویت در مورد ژنژیویت صحبت می کنیم. امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

بیماری لثه


Image result for ‫توضیحات التهاب پلک‬‎


Gingivitis یکی از بیماری های بافت آدامس در اطراف دندان است که باعث التهاب و عفونت در بافت و از بین بردن آن می شود. اگر خمیر دندان را هر روز با مسواک یا نخ دندان تمیز نکنید، محکم تر می شود و یک ماده غیر قابل جابجایی به نام توده (رسوب دنتین) ایجاد می کند. اگر تبخال و جرم زیر خط سم را گسترش دهد، ژیژوائیت مزمن ایجاد می شود. با تحریک باکتری های مزمن، بافت آدامس به تدریج از دندان ها جدا می شود و حفره هایی ایجاد می کند که گودال جمع می شود. با گسترش پلاک و جرم و ادامه تحریک بافت لثه، روند لثه دندان از دندان های شما بیشتر و بیشتر ادامه دارد. این پریودنتیت یا peorie نامیده می شود.نشانه های لثه- Gingivitis - قرمزی و قوز زدن - خونریزی لثه ای با تحریک کمی (پس از مسواک زدن) یا خود به خود - زخم های دهان - حساسیت لثه هنگام تماس - نفس و نفس بد - تب نادرعلل و علل ژنژیویتبه گفته کارشناسان، مهمترین عوامل ایجاد کننده گینویویت عبارتند از: - عامل اصلی موثر در عدم کفایت بهداشت دهان و دندان. - پلاک در دندان، اغلب با ذرات غذا، میکروب ها و مخاط. - تغذیه نامناسب، به ویژه کمبود ویتامین هایی که باعث بیماری هایی مانند اسکوربوس یا پلاژوری می شوند. - موارد بیماریهای خون مانند لوسمی - واکنش های جانبی جانبی مانند واکنش به تشنج - بعضی اوقات تغییرات هورمونی بدن مانند حاملگی، بلوغ و درمان استروئید باعث می شود که آدامس آسیب پذیر به عفونت های باکتریایی شود. - دیابت - عفونت - واکنشهای جانبی دارو مانند واکنش به مواد مخدر مانند فنوتیوین و باربیتول - تماس با سرب و بیسموت - صدمه لثه برای هر علتی، مانند مسواک زدن یا آبیاری شدید